FINSK WEBBUTIK
GRATIS FRAKT
VÄLKÄNDA VARUMÄRKEN
SÄKER SHOPPING

Villkor

 

1. Beställning från onlinebutiken alexsandra.fi (härefter AlexSandra)

1.1. För att göra en beställning krävs ingen registrering. Kunden kan dock, om så önskas, registrera sig med registreringsformuläret. Kundens e-postadress läggs alltid till i nyhetsbrevsprenumerationen vid beställning. En nyhetsbrevsprenumeration kan alltid sägas upp via länken i nyhetsbrevet eller genom kundtjänsten till info(at)alexsandra.com.

Vid registreringen ska kunden:

- Registrera sig som kund i AlexSandras kundregister genom att ange namn och annan nödvändig information

- Ge sitt samtycke till att AlexSandra registrerar personuppgifter i sitt kundregister

- Förbinda sig till att lämna ut rätt information till registret

Registrering är också nödvändig för att få eventuella stamkundsrabatter.

1.2. Kunden ska iaktta uppmärksamhet och aktsamhet när han/hon använder onlinebutiken.

 

2. Beställningens bindande verkan

2.1. Kommunikationen mellan parterna sker antingen via e-post, brev eller telefon (telefon +358 400 622 187). Efter att ha gjort sin beställning förbinder sig kunden att övervaka sin e-post för att ta emot beställningsbekräftelsen och andra tillkännagivanden.

2.2. Det bindande köpeavtalet träder i kraft när AlexSandra har skickat en beställningsbekräftelse via e-post.

2.3. Kunden har rätt att, innan beställningen levererats, annullera hela beställningen eller delar av beställningen via e-post, brev eller telefon. Leveransen har skett när kunden har fått levererat en del av beställningen eller hela beställningen eller ett meddelande om att beställningen har överlämnats till transportören för sändning.

2.4. Efter det att kunden har gjort en beställning har AlexSandra ingen rätt att ändra avtalsvillkoren, förutom vid uppenbara fel.

 

3. Priser

3.1. Det gällande priset är det pris som anges i AlexSandras onlinebutik på adressen alexsandra.fi. Det gällande priset är i euro (EUR). AlexSandra förbehåller sig rätten till prisförändringar.

3.2. I beställningen tillkommer eventuella hanterings- och/eller leveranskostnader.

 

4. Leverans

4.1. Om produkten finns i vårt lager är den beräknade leveranstiden en till tre (1-3) arbetsdagar (+ postens leveranstid).

4.2 Om produkten absolut önskas ett visst datum måste detta anges separat, t.ex. när du gör en beställning, i fältet "Ytterligare information" på beställningsblanketten.

4.3 Om kunden köper flera produkter och dessa har uppgetts ha olika leveranstider kommer beställningen att levereras enligt den längsta leveranstid som angetts.

4.4 Leveranserna sker i första hand via Finlands post (Posti) eller Matkahuolto, om inte annat särskilt överenskommits.

4.5 Alla eventuella tull- och skatteavgifter och tullformaliteter är köparens ansvar! AlexSandra anger leveransens faktiska värde och innehåll i de medföljande dokumenten. 4.6 Tyvärr kan det ibland hända att den beställda produkten inte finns i lager och att lagerbalansen varit felaktig vid beställningstillfället. I händelse av ett eventuellt balansfel kommer vi att sträva efter att leverera den saknade produkten utan dröjsmål, om produkten fortfarande är tillgänglig från leverantören.

 

5. Betalning

5.1 Betalning ska ske med följande betalningsmetoder:

-Klarna Checkout

Vår onlinebutik använder Klarna Checkout-tjänsten. Klarna Checkout gör att du enkelt, flexibelt och säkert kan handla online. Genom att svara på ett par enkla frågor kan du enkelt identifiera dig i tjänsten och du kan välja den betalningsmetod som passar dig bäst. De alternativ du har till ditt förfogande är faktura, delbetalning, nätbanker och kreditkort - alla lika säkra! Genom att använda Klarna Checkout-tjänsten godkänner du villkoren för Klarna Bank AB (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm), villkor som du hittar i sidfoten på webbplatsen. Om du har några frågor om betalning, vänligen kontakta Klarna Kundtjänst direkt. Du hittar kundtjänstens kontaktuppgifter, Min Klarna-tjänsten och annan användbar information på https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu 

-Betalkort

Du kan betala i onlinebutiken med Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-kort. Kortbetalning sker på ett säkert sätt via Klarna Checkout. Onlinebutiken använder internationella autentiseringstjänster verifierade av Visa och MasterCard SecureCode.

-Nätbanker

Klarna Checkouts betalningsförmedlingstjänst vidarebefordrar din betalning till säljaren. Du kan använda betalningsknappar från Sparbanken, Nordea, Andelsbanken, Danske Bank, Aktia och S-Banken.

-PayPal

PayPal-tjänsten möjliggör onlinebetalning och -betalningsgodkännande utan att kunden måste ange sin betalkortsinformation i säljarens onlinebutik. PayPal skyddar kundens data och ger ytterligare säkerhet för inköp.

När kunden har bekräftat sin beställning överförs han/hon automatiskt till PayPals inloggningssida. Betalningen görs via PayPal-kontot. Om en kund inte tidigare har skapat ett kundkonto på PayPals webbplats måste han/hon skapa ett konto innan beställningen kan bekräftas.

- Fakturering

Om beställaren representerar ett företag, en kommun, en statlig organisation eller annan enhet är det möjligt att betala beställningen med faktura. Fakturans betalningstid är 7 dagar netto. Betalning med faktura måste avtalas i förväg med vår kundtjänst. Vi förbehåller oss rätten att granska den fakturerbara partens kreditvärdighet.

Beställare mellan 15 och 18 år måste ha en vårdnadshavares tillstånd, om det inte handlar om att använda de medel de har förvärvat genom sitt eget arbete.

 

6. Returer

6.1. En privatkund har rätt att returnera oanvända produkter inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av produkten/produkterna, exklusive datum för mottagandet. Returkostnader är kundens ansvar. Den produkt- och produktförpackning som ska returneras måste vara i samma skick som när den togs emot. Detta innebär att produktförpackningen ska vara intakt och att det inte ska finnas några spår av användning av produkten. Adressklisterlappar eller andra klistermärken och lappar ska inte limmas direkt på försäljningspaketet. Om den returnerade produkten inte längre är felfri, dvs. att produkten inte längre kan användas för försäljning till det normala priset enligt AlexSandras prislista, har AlexSandra rätt att minska det belopp som ska återbetalas i enlighet med det minskade värdet på produkten. Betalningen återbetalas vanligtvis inom ett par dagar efter mottagandet av produktreturen, dock senast inom 14 dagar. Vi återbetalar inte returkostnader.

6.2. Returrätten för företag och föreningar är mer begränsad. Returrätten för företag ska avtalas i förväg med AlexSandras kundtjänst.

 

7. Försändelser som skadats under transport

7.1. Paketet kan skadas under transporten. Därför är det bra att kontrollera paketets skick när du tar emot det. Om förpackningen eller de beställda produkterna har skadats under transporten ska en skadeanmälan lämnas in omedelbart. Efter detta kan man komma överens om att leverera en produkt som ersättning.

 

8. Reklamation

8.1. Om fel produkt har levererats till kunden, om produkten är skadad o.s.v., bör kunden informera AlexSandra inom rimlig tid, antingen via e-post till info(at)alexsandra.fi, per telefon +358 400 622 187 eller per post till Alusasuliike AlexSandra, Kauppakatu 47, 53100 Lappeenranta, Finland. Felaktig leverans returneras kostnadsfritt enligt beskrivningen som AlexSandra anger i avsnitt 6.1. Returen sker efter reklamationen.

Om vi har skickat en felaktig produkt kommer vi, i enlighet med tillverkarens villkor, att sträva efter att antingen byta ut produkten eller korrigera felet. Fall av fel korrigeras enligt villkoren för varje leverantör.

AlexSandra ansvarar för eventuella felaktigheter med produkterna i enlighet med finsk lagstiftning och följer konsumentmyndigheternas rekommendationer. I händelse av tvist kan du hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden, https://www.kuluttajariita.fi/sv , tfn 029 566 5200.

 

9. Force majeure

9.1. AlexSandra ansvarar inte för att leveransen av en beställning förhindras, försvåras eller försenas av omständigheter som ligger utom AlexSandras kontroll, såsom krig, naturkatastrofer, export- eller importförbud, myndighetsbeslut, avbrott i kollektivtrafiken eller andra liknande händelser som försvårar eller förhindrar AlexSandras verksamhet.

 

10. Lösning av tvister

10.1. Tvister och oenigheter som uppstår till följd av detta distanshandelsavtal ska regleras av Finlands lag.

10.2. I händelse av oenighet kan du hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden, www.kuluttajariita.fi/sv eller tfn 029 566 5200.

Produkten har lagts till i kundvagnen
Produkten har lagts till i kundvagnen

Fortsätt till kassan
Sparad kundvagn laddad

[CART NAME]

Fortsätt till kassan
Sparad vagn raderad

[CART NAME]

OK